OSTEOPATIAA VAUVOILLE JA TAAPEROILLE

Osteopaattinen hoito tukee nopeasti kasvavan vauvan ja taaperon kehon toimintaa ja kehittymistä. Osteopatian avulla voidaan hoitaa oireita sekä ehkäistä synnytystraumoista johtuvia myöhäisemmän iän kehitysongelmia.

Osteopatiasta apua vauvan vaivoihin

Vauvojen yleisiä oireita ovat lisääntynyt itkuisuus, loputon sylin tarve, imemisvaikeudet, vatsavaivat ja erilaiset kehon jännitykset, jotka voivat rajoittaa symmetristä liikkumista.

Yleensä edellä mainittujen oireiden taustalla on erittäin nopea synnytys, pitkittynyt synnytys, muuten vaikea synnytys tai raskausaika tai sektio.

Taaperoikäisellä kehon epätasapaino näkyy mm. liikkumisen vaikeutena ja pitkittyneenä flunssana.

Osteopatia vauvan kasvun tukena

Vauvan ja taaperon ensimmäiset ikävuodet ovat voimakasta kasvun ja kehityksen aikaa. Osteopaattisen hoidon tavoitteena on tukea kehon toimintaa, jotta sisäelimillä ja tukirangan kudoksilla on riittävästi tilaa ja ravintoa optimaaliseen kasvuun. Näin lapsen on mahdollista kehittää sekä motorisia että kielellisiä taitojaan ilman turhia jännitteitä ja rajoitteita kehossa.

Osteopatia osana äidin ja lapsen hyvinvointia

Äiti ja vauva elävät aluksi voimakkassa symbioosissa. Tästä johtuen ensimmäisten kuukausien aikana sekä äiti että vauva hyötyvät hoidoista optimaalisesti, mikäli heitä hoidetaan yhdessä.

Heille, jotka haluavat käyttää osteopatiaa osana vauvojen ja lasten ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa, suositellaan kontrollikäyntejä 0-3-vuotiaille 1-3kk välein ja yli 3-vuotiaille kerran vuodessa oireisiin liittyvien hoitojaksojen lisäksi.

Osteopatiasta saat apua moniin vauvoilla ja taaperoilla esiintyviin oireisiin ja vaivoihin.

Vauvojen oireisiin

Lisääntynyt itkuisuus

Vatsavaivat ja refluksi

Loputon sylin tarve

Imemisvaikeudet, kireä kielijänne

Kehon jännitykset ja puolierot liikkeissä

Taaperoikäisten vaivoihin

Liikevaikeudet

Jännittyneisyys, kömpelyys, puolierot. Ongelmia ryömimisessä, konttaamisessa, seisomaannousussa tai kävelyssä.

Korvatulehduskierre

Pitkittynyt flunssa, yskä ja astma

Levottomuus